HTML

Friss topikok

  • six7: a Who By Fire-t Kern András is énekelte. Azt hiszem még 98-ban csinált egy lemezt Cohen dalaival. ... (2009.08.31. 14:42) Who by fire
  • MALVINA: Hát, Miklós, komolyan köszönöm! Ha ezt nem pakoltad volna ki elém, így sorjában, hát soha nem juto... (2009.07.05. 13:26) And now, to honor America
  • MALVINA: Hirtelenjében arra gondolok, hogy a zene, a komolyzene is a világunk része. Azé a világé, amelyikb... (2009.06.06. 21:43) Teli pofával
  • MALVINA: :D Én bizony nagyon kedvelem az állati zenéket (is). Sőt, az elzenélt vicces tréfás jeleneteket, ... (2009.06.06. 15:00) Swine flu
  • MALVINA: Ez a zene valóban nem reggeli zene, hanem hajnali, méghozzá amolyan hajnal előtti zene , mondhatni... (2009.06.06. 14:37) Morgen

Teli pofával

2009.06.02. 07:00 tallian.miklos

Már bocsánat, de trombitálni bizony teli pofával szoktak. Ezért is furcsa pont egy trombitás lányt megpróbálni úgy pozicionálni, ahogyan mondjuk Hilary Hahnt szokás - őt viszonylag egyszerű marketingelni, a hegedű egy kifejezetten jó hangszer, egy nő kezében lehet elképesztően szexi, egy férfi meg lehet vele macsó, Hahn ráadásul szép, elegáns, törékeny, passzol a hegedűhöz.

Szóval ezt trombitával kissé nehéz megcsinálni, a trombitát ugyanis teli pofával kell fújni, az pedig nem kifejezetten vonzó, premier plánban mutogatva, ráadásul Tine Thing Helseth valami egészen rémisztően bámul a semmibe, mintha nem létezne semmiféle kapcsolat közte és a világ többi része, például a zenekar között, így ahelyett, hogy szexi lenne, olyan lesz, mintha Kristanna Loken, a gyilkos robotnő kilépett volna a Terminátor 3-ból, és trombitálna, kár, mert a szexi komolyzenész imidzs egyáltalán nem volna rossz:

Wynton Marsalis persze még így is kevésbé vonzó, viszont sokkal jobban játszik, könnyed, tökéletes, reagál a világra (jó, szegény Raymond Leppard parancsnok kissé szaggatottan mozog időnként, de neki elnézzük):

12 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://menomozart.blog.hu/api/trackback/id/tr401157785

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.06.02. 10:43:19

200Kétszáz évvel ezelőtt, 1809. május 31-én halt meg Bécsben Joseph Haydn. Nem térnék ki életműve elemzésére, vagy bemutatására, hiszen az túl nagy és összetett, ami így túlmutat e blog keretein, annyit azonban érdemes megjegyezni, hogy ő volt az első iga…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a trombitához jó sok levegő kell. van aki a pofazacskójában tartja, és van aki máshol... :)
Szerény véleményem és tapasztalatom szerint ponthogy nem felfújt pofa kell hozzá, a levegő lent van, rekeszből van megnyomva
Elárulom, hogy nem "teli pofával" kell fújni a csövet, mint ahogy Marsalis sem telipofával fújja...
trombitálni valóban nem teli pofával kell, hanem rekeszből. Teli pofával azonnal kivágnak a zeneiskolából.
Nem tudom mi bajotok vele. Abszolut nem "teli pofával" fújja.
Jó, nem egy Maurice Andre de egész jól nyomja.
Egyszer panaszkodott nekem egy műsor szervezője, hogy a nyamvadt fotós milyen szar képeket csinált a fellépő énekesekről (operett). Mert mindnek tátva volt a szája! :-)
Hat, kedves szerzo, egy blog nem test mindjart hozzaertove, sajnos.
Mint mar irtak, alapbol nem felfujt pofazacskoval kell fujni a trompetat (bar lehet), de itt nagyon mellelottel, a csaj nem is ugy fujja, csak olyan kis telt az arca. Az isteni SatchMo, remelem, jol irtam, na o lufibol fujja, de o inkabb a kivetel.
A felfújt arc egy helytelen technika használata, de nagy sztároknak már megengedett...
:)))
A száj körüli izmoknak tartania kell annyira, hogy oda levegő ne mehessen, ez a klasszikusan elfogadott, persze van aki ennek fittyet hány és úgy is nagyszerűen fúj.

www.youtube.com/watch?v=ugWsb5Il83c&feature=channel_page
Hát, ez gyönyörű! Mármint a különbség érzékeltetése és érzékelése! A hölgy unalomzenét játszik, amiből hiányzik az indulat és a gondolat (már amennyiben az ilyen egyáltalán zenének nevezhető) . Az úr viszont indulattal és gondolattal teli örömzenét !
A szexi komolyzenészről viszont most megint - egyik nagy kedvencem - Cecilia Bartoli jutott az eszembe. Hiszen az az éneklésmód, technika, amit igen gyakran használ, bemutat, nem feltétlenül a legszexisebb sintorokat csalja az arcára. Mégis, az egész lényéből áradó hatalmas életenergia, életszeretet, na és persze ragyogó tehetsége, kifejezetten vonzóvá teszi. Biztos vagyok benne, hogy sokak számára szexisen vonzóvá!::))
Hű, sose volt még itt ennyi komment.

Viszont. Szó sincs arról, hogy ez az egész poszt a trombitálás helyes technikájáról szólna. Sőt, a trombitálás technikája harmadlagos. Maga a trombitálás másodlagos. A lényeg, hogy vajon hogyan működik a "szexi előadót mindig el lehet adni" marketing-trükk az ún. komoly zenében. Erről ki mit gondol?

(Nyilván a szexi ellentéteként valami un-szexit kellett mondani, ezért jött a teli pofás dolog.)
Hirtelenjében arra gondolok, hogy a zene, a komolyzene is a világunk része. Azé a világé, amelyikben a szexis megjelenés, az érzékekre való közvetlen hatás az eladhatóság egyik attributumává vált. Így tehát miért pont a komolyzenében ne uralkodna ez el. A vizualitás korát éljük! Én ettől azért közel sem vagyok olyan boldog. Például egyáltalán nem gondolom, hogy attól, hogy az egykor 120-as derékbőségű csodás mezzoszoprán attól szebben énekelne, jobban játszana, ha 60-asra csökken ez a mérete. És persze azt sem gondolom, hogy a zseniálisan éneklő Hamari Júlia oktávszámára is komoly hatással lenne, ha nem önmagára, hanem mondjuk Megan Foxra hasonlítana. De hát minden egyre gyorsabb kezd lenni és nem érünk rá elmélyedni semmiben, csak a felszínt, a látványt vakargatjuk, kapargatjuk.:(
süti beállítások módosítása