HTML

Friss topikok

  • six7: a Who By Fire-t Kern András is énekelte. Azt hiszem még 98-ban csinált egy lemezt Cohen dalaival. ... (2009.08.31. 14:42) Who by fire
  • MALVINA: Hát, Miklós, komolyan köszönöm! Ha ezt nem pakoltad volna ki elém, így sorjában, hát soha nem juto... (2009.07.05. 13:26) And now, to honor America
  • MALVINA: Hirtelenjében arra gondolok, hogy a zene, a komolyzene is a világunk része. Azé a világé, amelyikb... (2009.06.06. 21:43) Teli pofával
  • MALVINA: :D Én bizony nagyon kedvelem az állati zenéket (is). Sőt, az elzenélt vicces tréfás jeleneteket, ... (2009.06.06. 15:00) Swine flu
  • MALVINA: Ez a zene valóban nem reggeli zene, hanem hajnali, méghozzá amolyan hajnal előtti zene , mondhatni... (2009.06.06. 14:37) Morgen

Öncsonkítás, vér, gyilok, bulvár!!!

2009.04.14. 07:00 tallian.miklos

Robert Schumann igen kiváló zongoraművész lehetett volna, ha nem akarta volna ezt a folyamatot azzal siettetni, hogy saját maga próbálja meg néhány ín átvágásával gyorsabbra és lazábbra operálni jobb kezét, ennek következtében aztán nem tudott többé zongorázni, egyáltalán. Én legalábbis ezt a verziót hallottam. Mások szerint "csak" egy ujj-erősítő szerkezet volt az ok, megint mások szerint szifiliszgyógyszer-mellékhatás. Ez azonban nem zavarta abban, hogy beírja a kottába: olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet, nem sokkal később pedig, hogy gyorsabban. Sajnos nem tudom, ez pontosan melyik művében van, ha valaki segít, megköszönöm.

Akármi is történt, Schumann elkezdett rettentően, pokolian nehéz darabokat írni, amik ráadásul csábítják az alkalmatlan zongorajátékosokat, mert nagyon szépek, meg jól oda lehet pakolni a zongorának, hadd szóljon, ebből aztán az lesz, hogy szerencsétlen Schumann-szerzemények talán a világ legtöbbet rosszul játszott zongoradarabjai, és ráadásul mindenki, aki képes a hangok több, mint 95 %-át körülbelül időben eltalálni, az nagy büszkén felveszi videóra, és beleteszi az internetbe.

A Menő Mozartot azonban nem Bede Márton vagy a Subba szerkesztősége készíti, úgyhogy nem teszek ki elrettentő példákat körberöhögési céllal, csak jót, de azért kérek mindenkit, hogy nagyon tanuljon meg zongorázni, mielőtt nekiállna eljátszani a Carnavalt, mert nehéz (tudom, próbáltam, fizikailag képtelen vagyok rá, nem érem át a legnagyobb akkordokat, de ez már nagyon régen volt, és nem vettem fel, és nem mutogattam). Jó példa tehát:

Tovább pedig itt, itt és itt. Mert nem ezért szedtem elő Schumant. Hanem, mert minden bizonnyal ő a legismertebb "komoly" zeneszerző Magyarországon, anélkül, hogy ennek tudatában volnánk. Bizony, ő írta az ún. Tévéhíradó-szimfóniát, ami egész pontosan a II., annak is a 2. tétele, 1986 előtt ez volt a Híradó főcíme, én még hallhattam, és mivel az esti mesével egy időben kezdtem Híradót nézni, minden bizonnyal hallottam is. Mivel az internet sem végtelen, csak egy ismeretlen japán zenekarral találtam meg, de mindenki fel fogja ismerni, aki már akkor is nézett tévét:

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://menomozart.blog.hu/api/trackback/id/tr521063340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G moll szonáta op.22 - So rasch wie möglich, Schneller, Noch schneller
süti beállítások módosítása